Op zaterdag 28 en zondag 29 November 2015 vond het 7de FOP Symposium plaats voor mensen met FOP en hun families en naaste betrokkenen in het Marriott hotel te Amsterdam. Wij zijn het Marriott hotel wederom zeer dankbaar voor hun tegemoetkomingen in de kosten en uitstekende verzorging. Uiteraard willen wij ook onze donateurs bedanken voor hun steun omdat wij mede dankzij hen subsidie hebben ontvangen zodat wij dit symposium konden organiseren.

Tijdens het symposium werden de patiënten en hun familieleden door verschillende onderzoeksteams uit binnen en buitenland geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen van hun onderzoek naar FOP en konden de patiënten ervaringen met elkaar delen. Tevens waren er vertegenwoordigers van verschillende farmaceutische bedrijven aanwezig om het publiek te informeren over hun betrokkenheid bij het onderzoek naar FOP.

Aansluitend aan het symposium werd er in het Lorentz Center te Leiden een vijfdaagse internationale workshop over FOP georganiseerd voor wetenschappers. Het doel van deze workshop was om wetenschappers uit verschillende disciplines samen te brengen en vanuit verschillende perspectieven  diepgaande discussies te voeren over de vooruitzichten van onderzoek naar FOP, waarbij de nadruk ligt op integratieve en collaboratieve benaderingen. Voor meer informatie over deze workshop verwijzen wij u door naar onderstaande link:

Hier kunt u het programma lezen: Programma FOP Symposium 2015 (PDF)