Helaas breidt de corona-pandemie zich uit. Mensen met FOP zijn een risicogroep om klachten te krijgen van het virus. Om te voorkomen dat u besmet raakt zijn er maatregelen nodig.

De belangrijkste daarvan zijn:

– Blijf wanneer dat kan zoveel mogelijk thuis. Indien u toch het huis uit gaat, vermijd drukke plekken (openbaar vervoer, winkels, maar ook verjaardagen)

– Houdt (zoveel als mogelijk is) voldoende afstand van mensen in uw omgeving , 2 meter wordt aanbevolen

– Indien u direct contact heeft gehad met iemand, pas adequate hygiëne maatregelen toe. Dit betekent vooral: handen wassen of handen reinigen met handen alcohol

– Indien uw familieleden veel zorg voor u dragen en u daar ook veel fysiek contact mee heeft, is het verstandig dat zij deze maatregelen ook volgen.

– Vermijd contact met mensen die hoesten, neusverkouden of anderszins ziek zijn.

– Mocht u zelf gaan hoesten: neem contact op met uw arts om de vervolg stappen te bespreken.

– Mocht u koorts krijgen of zich niet goed voelen: neem direct contact op met uw arts.

– Overleg met ons voordat u naar het ziekenhuis komt.

Voor alle adviezen voor risicogroepen kunt u naar: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/specific-groups/high-risk-complications.html

Hopelijk houden we op deze manier het virus bij u vandaan!

Mocht u vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen met fop.amsterdam@vumc.nl

Het FOP Expertise centrum in Amsterdam.